Őszi chanson ékszer-nyelven


Őszi hangulatban vagyok, hiszen ősz van, kicsit jó, kicsit szomorú, de mindenképpen gyönyörű... a színek és illatok,  a zöldek, sárgák  tobzódása, a finom földszínek megjelenése, a fények tompasága. És a sok emlék, amit ezek az élmények visszahoznak nekünk - hiába elmúlás az ősz, mégis annyi élet van ebben!

Ősz húrja zsong, 
jajong, busong 
a tájon,
s ont monoton
bút konokon
és fájón.


Több ékszerem is készült az ősz ihletésében, nekem a nyár vége, ősz eleje az évszakom: nagyon meg szokott érinteni ez az időszak, a lelkemet teljesen megzavarják a mindenféle őszi illatok, látványok, a levegőben terjengő melankólia, nem beszélve a tél közeledtéről.
A mostani ékszerem is ebben a hangulatban született, egy nagyméretű nyakék egy hozzávaló fülbevalóval. Látványos, mégsem túlzottan hivalkodó, afféle szignatúra-ékszer lehet egy különleges hölgy számára.


Rézből és üveggyöngyökből készült, egy-két szem ónix és csiszolt kő is belekeveredett a kompozícióba, de itt nem is a felhasznált anyagok, hanem a formai egyensúly, és a kidolgozott részletek dominálnak véleményem szerint.


A fenti képen pl. jól látható, hogy a nyaklánc végén díszelgő csiszolt kő egy kupakot kapott, amin bizony nagyon sokat kísérleteztem, de végül kialakult a technika, és bár sok idő, mégis megérte elkészíteni.


Tudom, hogy nem szép dolog erről beszélni, de tökre büszke vagyok ezekre a kis apróságokra, mert baromi sokat kísérleteztem velük, és jó, hogy immáron ezeket is bele tudom építeni a kompozícióimba. A drótékszer-készítésben is vannak stációk, és egy-egy különleges részlet elkészítése egyben egy-egy akadály legyőzését is jelenti. Mondjuk, aki eddig csak egy Sziget-kört tudott lefutni, annak elképesztő nagy siker a félmaraton. Valahogy így mérhető minden, a saját határainkat döngetjük, és jó esetben átlépünk rajtuk, hogy újabb célokat tűzzünk ki magunknak.


Ennél a szettnél tényleg minden egyes darab, részlet, lánc, a gyöngyök kivételével, saját kézimunka, semmi boltban vásárolható apróságot nem építettem bele, bár szoktam ilyet, de most a abszolút kézimunkát szeretném kiemelni.
És nemsokára felteszem a többi őszi ihletésű ékszeremet, remélem legalább annyira élvezitek nézni, viselni őket, amennyire én élvezem elkészíteni minden egyes ékszeremet!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése