Szeretnék drótékszert készíteni! - lépésről lépésre Zitacsekkel

Ékszerkészítés lépésről lépésre, Zitacsekkel!
Gyere velem...


Azon gondolkodtam el valamelyik nap, hogy a blogom csak arról szól, hogy mennyire szép, gyönyörű, különleges és rendkívüli ékszereket tudok készíteni. Igen, ez így van, de arról sosem írtam, hogy másfél évvel ezelőtt még fogalmam nem volt arról, hogy mit kell kezdeni a dróttal, hova tegyem, mit tekerjek, mire tekerjem, és egyáltalán hogyan is csináljam ezt az egészet.
Megtanultam.
Egyedül jöttem rá mindenre, bújtam a netet, mindent elolvastam, kipróbáltam, gyakoroltam, nem aludtam...
Ha érdekel, tudd, hogy rád is ez vár.
Nemalvás, kényszer, rengeteg kutatás, olvasás, gyakorlás, kiadások - még mindig érdekel a dolog?
Gyere velem, segítek...

Rendben. Akkor mondom, hogy mi az első lépés.
Beszerzés. Nők vagyunk, ezt a részt szeretjük. :) Szóval, mit is kell vásárolni???

1. Fogók

Hobby boltban, vagy szerszámboltban megvásárolható fogok kellenek,  három minimum:

- kúpos fogó
- lapos fogó
- vágásra alkalmas fogó


2. Drótok

A drótékszer készítéshez lágy és félkemény drótot használunk. Réz, ezüst vagy ezüstözött drótot, de hobbyboltban kapható műanyag borítású drótokkal is lehet nagyon szépen dolgozni. Igazából semmi sem számít, csak a kreativitás.

Egy alapcsomagba jó ha van:

1-1,2 mm lágy drót (ebből készülnek az alapok)
0,3, 0,4 és 0,5 mm lágy drótok - ezeket tekerjük rá a vastagabbra, ezzel fűzzük rá a gyöngyöket, ezzel dolgozzuk össze a formákat
0,8 mm félkemény drót - ebből készítjük az akasztókat, szerelőpálcákat, tartóelemeket.




Később, amikor már gyakorlottabbak lesztek, akkor már lehet variálni mindent mindennel, az elején a technikát, a mozdulatokat kell begyakorolni. Ez eltart egy darabig, ameddig egyenletes lesz a tekerés, a csavarás, egy sima mintát már le tudsz utánozni. Addig gyakorlás van.

Amit még nagyon ajánlok: hogy otthon, vagy ahol dolgozni tervezel, jelölj ki egy munkaasztalt, lehetőleg egy jó erőset. És pakolj ki. Hogy láss mindent, hogy a dolgaid legyenek szem előtt. Tégy oda egy jó lámpát, hogy láss, egy sötét szövetet teríts az asztalra, hogy ne guruljanak szerte széjjel a dolgaid. Tegyél ki képeket a szemközti falra, inspiráld magad, nézelődj a neten, keresd a kihívásokat, ne elégedj meg egy egyszerű kurflival. Ha igazán szép dolgokat szeretnél készíteni a jövőben, akkor már most tedd magasra a lécet.

Kezdésnek ennyi. Remélem segítettem, és ha már minden eszköz kéznél van, akkor indulhat az első óra...

Nagyon várom, hogy elkezdjük az együtt tanulást.

Addig is legyetek kreatívak, és élvezzétek a napsütést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése