Jogvédelem, másolás, kopírozás

A minap felkeltette a figyelmemet egy cikk valamelyik általam olvasott blogon, sajnos nem emlékszem melyiken. De a lényegre viszont igen, hogy a gyöngyvilágban sokan nehezményezik, hogy a kezdők másolnak, és minden böcsület nélkül akár magukénak adják el a lemásolt motívumokat.
Engem is megérintett ez a dolog, lévén kezdő hivatalos gyöngyöző (az senkit nem érdekel, hogy húsz esztendeje csinálom, így vagy úgy), és megérintett magánemberként is, mert ki szereti a plagizálókat?
Aztán végig gondoltam a saját pályafutásomat. Hogy hogyan kezdtem, hogyan bújtam a netet, próbálgattam a különféle mintákat, formákat, és egyértelműen kijelentettem, hogy olyat a büdös életben nem fogok tudni csinálni, és komolyan is gondoltam. Majd, mégsem feladva a lehetetlennek tűnő missziót, tekertem, tekertem, látástól vakulásig.
Volt olyan, hogy úgy indultam neki, hogy egy formát, egy mintát, egy medált, egy motívumot lemásolok. Tanulásképpen. De még egyszer sem sikerült ugyanolyat készítenem, mitőbb, saját magamat is képtelen vagyok leutánozni!!! Minden darabom egyedi, mert vagy elakadok valahol, és befejezem máshogyan, vagy útközben jobb ötletem támad, és elindulok affelé, és baromira nem érdekel, hogy mifelé indultam, mert az új ötletem sokkal, de sokkal jobb, bár tény, hogy az inspirációt valahonnan merítettem. Hálásan köszönöm az inspirációt, de az én művem már régen más irányba halad.
De, ha valaki másolni kezd, lelke rajta!!!! Hiszen csak a nagyokat, az igazán jókat másoljuk, a többiről, még ha másolmány is, lerí, hogy nem profi munka!
Ne sajnáljátok, ha másolnak benneteket, ez csak azt jelenti, hogy nagyon jók vagytok, hogy nagyon jó ötleteitek vannak, és hogy a kezdők még ötlettelen, üres kancsók, akik segítségre szorulnak. És akkor talán már nem is fáj annyira!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése